Wyzwania dla świata reklamy – sprawna i niedroga identyfikacja graficzna dla firmy

Zanim zabierzemy się intensywnie za reklamowanie swojej firmy w mieście czy w Internecie, musimy opracować szczegółową strategię działania. Głównym polem marketingowym w każdym wypadku powinien być marketing wizualny, czyli odpowiedni dobór grafiki umieszczanej na naszych wyrobach, czy materiałach reklamowych.

Dokładnie zastanówmy się czego chcemy, i czy faktycznie tego potrzebujemy. Dziś za projektowanie logotypów bierze się niemal każdy, kto uzna, że można na tym zarobić, a potrafi choć trochę obsługiwać programy graficzne, co nie oznacza, że każda z tych osób robito dobrze. Jeśli potrzebna ci porządna identyfikacja firmy, lepiej zleć ją dobrej agencji reklamowej, mimo że oznaczato wyższe koszty.

Jeśli masz już nazwę dla swojej firmy, zastanów się jaki ma ona charakter – czy poważny, czy artystyczny, czy może zupełnie odjechany. W tym kierunku będzie projektowany twój logotyp, który musi odzwierciedlać charakter twojej działalności. Weź pod uwagę dobre rady grafików, którzy nie odwodzą cię od wykonania zupełnie zwariowanego i kolorowego logo dla kancelarii prawnej z czystej złośliwości, ale dlatego, że wyglądato nieprofesjonalnie. Posłuchaj rady doświadczonego grafika, gdy odwodzi cię od pomysłu pstrokatego logo z wieloma detalami – nie robi tego poto, by zaoszczędzić sobie pracy, bowiem więcej pracy dla niego,to i większy zarobek. Robito poto, by jego praca była jego wizytówką, a dużo lepiej jest pochwalić się logotypem prostym, ale wartym miliony, niczym logotypy największych światowych koncernów. Niektóre wielkie dzieła rzeczywiście powstają przez przypadek, ale nie pozwól, by przypadek rządził losami twojej firmy.

Opracuj dokładną strategię dotyczącą nie tylko zarządzania firmą, ale także zarządzania reklamą w obrębie swojej firmy. Jeśli nie masz nato czasu lub czujesz, żeto nie twoja działka, jest wielu specjalistów, którzy z przyjemnością wykonają za ciebie te pracę.